Pages

Blogger templates

Allah says : 'Remember Me, I will remember you' (Al-Baqarah : 152)

October 06, 2013

Fasa baru kita

salam mahabbah buat semua.

Lama tak bersua. nampaknya kesemua admin blog ni sibuk dengan urusan masing-masing. benarlah, untuk istiqamah dan memberikan komitmen kepada pekerjaan seperti ini tidak semudah yang kita fikir. adakalanya kita perlu berkorban masa dan tenaga. 

Bagi sahabat-sahabat yang masih setia menjengah ke blog ni, admin mengucapkan terima kasih dan maaf atas kekurangan kami sendiri.

Bulan September telah berlalu. Kini kita telah masuk pula ke bulan Oktober.

walaupun agak terlambat, admin mengambil peluang ini untuk mengucapkan selamat maju jaya kepada sahabat-sahabat yang telah masuk ke fasa baru pada bulan lalu. Ada yang sudah masuk ke peringkat diploma/degree, ada yang berjaya naik tahun, dan tak kurang juga sahabat-sahabat yang sudah/akan terbang ke luar negara pada tahun ini. Syabas buat semua.

semoga usaha menuntut ilmu ini dipermudahkan Allah, tak kira di mana saja kita berada.

Apa-apapun, mari kita tajdid (perbaharui) niat kita semula. Untuk apa kita belajar, mengapa kita di sini, ke mana hala tujuan kita, dan apa natijah daripada semua ini..


Andai ada antara kita yang rasa tidak puas hati dengan tempat atau bidang yang kita ada sekarang, istikaharahlah. Boleh jadi, memang itulah yang Allah telah tetapkan untuk kita buat masa ini. Dan boleh jadi, tempat kita bukan di sini tapi Allah tempatkan kita di situ untuk menguji kita. Apa-apapun, serahkan semuanya kepada Allah. 

Never lose hope. Never give up.
Allah hears you.

0 comments:

Post a Comment

 

Ahli Kelas Aktif

Borak-borak kosong

 
Back To Top